Egyszerű alkalmazás elkészítése a Kodu-val

Kodu - Labirintus 1.
  • 1. lépés: Hozzuk létre a pályát.
    • Az előző, „A Kodu bemutatása” fejezetben már megismert módon töltsünk be egy alap pályát, majd kedvünk szerint méretezzük át az ecset eszköz használatával! (Balról a hatodik eszközünk.)
  • 2. lépés: Építsünk fel egy labirintust.
    • A pályára a fal építő eszközzel (balról az ötödik eszközünk) az egér jobb gombjával történő kattintás után válasszuk ki a Wall parancsot, és kezdjük el kedvünk szerint felépíteni a labirintust.
  • 3. lépés: Az almákat helyezzük el a labirintusban.
    • Az almák elhelyezéséhez a Kodu ikonnal rendelkező eszközünk használatával (balról a negyedik eszközünk) a pályánk különböző területeire tegyünk le 20 darab almát.
  • 4. lépés: Helyezzük el a kis Kodu-t a labirintusunk elején.
    • Ehhez csupán az kell, hogy a korábbiakban megismert módon a kis Kodu-t a pályánk valamely részén lerakjuk.
  • 5. lépés: Adjuk meg a kis Kodu viselkedését.
    • Ehhez is csupán az kell, hogy a korábbiakban megismert módon a kis Kodu viselkedésének módját szabályozzuk. (Jobb klikk a szerkesztő módban a kis Kodu-ra, majd a Program feliratú menüpontra kattintsunk!)
  • 6. lépés: Adjuk meg először a kis Kodu mozgását.
    • A megjelenő felületen először adjuk meg a kis Kodu mozgását úgy, hogy a billentyűzeten található nyilak segítségével történjen az irányítás.
    • (Segítség: when keyboard, arrows do move, quickly)
  • 7. lépés: Almák begyüjtése.
    • Ezt követően még állítsuk be azt is, hogy ha a kis Kodu egy almával való találkozik, akkor azt az almát azonnal gyűjtse is be.
    • (Segítség: when bump, apple do rab it)
  • 8. lépés: Pontszámok használata.
    • Ahhoz, hogy a játék élményt fokozzuk, használjuk a pontszámokat annak a mérésére, hogy a labirintusunkban a kis Kodu összesen hány darab almát is gyűjtött be. Ehhez az kell, hogy minden egyes megszerzett almánál növekedjen pontjaink száma.
    • (Segítség: when got, apple do score +)
  • 9. lépés: A játékcél beállítása.
    • Most állítsuk azt is be, hogy mi legyen a játékunk végső célja, azaz mikor nyerünk a játékban. Ez egy nagyon fontos része a játékélménynek, mivel mindenkit kellemes érzéssel tölt el, ha valamilyen játékban sikereket ér el. Legyen most a játékcélunk az, hogy a lehelyezett 20 darab alma begyűjtését követően nyerjük is meg a játékot.
    • (Segítség: when scored, above, 20 points do win)
  • 10. lépés: Indítsuk el a játékunkat! Élvezzük a munkánk gyümölcsét!
    • Nyomjunk meg az Escape billentyűt a szerkesztő módból való kilépéshez, hogy visszatérhessünk a játék módba. Ezzel el is indítjuk a játékot!

Kodu - Labirintus 2.

Előző fejezet: A Kodu bemutatása

Szólj hozzá!